Peruminen ja palauttaminen

Peruuttamisoikeus

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tuotteen tai sen viimeisen toimituserän vastaanottamisesta (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä) ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme tilauksen peruuttamislomakkeella.

Kuukausimaksulliset palvelut, kuten OptiWatti Mökin tai OptiWatti Nettiliittymän, voit peruuttaa milloin tahansa joko verkkokauppaamme sisäänkirjautuneena kohdasta ”Tilaukset” tai tilauksen peruuttamislomakkeella.

Huom! Pelkkä tuotteiden palautus ei irtisano palvelua. Peruuttamista varten täytä ja lähetä tilauksen peruuttamislomake, jonka voit ladata ja tulostaa tästä.

Tuotteiden palautus

Käsittelemme ja hyvitämme palautuksia ainoastaan verkkokaupastamme ostetuista tuotteista ja palveluista.

Palveluun liittyvien tuotteiden palautus on tehtävä viipymättä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä. Palautus on ilmainen.

Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta.

Noudata seuraavia ohjeita maksuttomaan palautukseen:

1. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti alkuperäiseen (tai vastaavaan) pakkaukseen.

2. Merkitse paketin päälle palautustunnus ja -osoite sekä nimesi ja osoitteesi:

Palautustunnus: 643585
OptiWatti Oy
Kallisenhaara 3
90400 Oulu
SUOMI – FINLAND

Voit kätevästi myös tulostaa palautustunnuksen ja -osoitteen tästä.

3. Vie paketti Smart Postiin tai Postin palvelupisteeseen.

  • Jos käytät palautukseen Postin pakettiautomaattia, käytä samaa koodia, jolla vastaanotit alkuperäisen lähetyksen. Huomaathan, että koodi on voimassa 7 päivää paketin noutamisesta.
  • Jos käytät palautukseen Postin palvelupistettä, anna paketti virkailijalle palautuksen kirjaamista varten. Postin asiakaspalvelija opastaa palautuksen tekemisessä.

Tuotteiden pakkaaminen ja palautuslähetys ovat asiakkaan vastuulla. Mikäli asiakas on käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, asiakas vastaa tuotteen arvon alentumisesta enintään sen täyteen arvoon saakka.

Huomioithan, että pelkkä tuotteiden palautus ei irtisano palvelua. Peruuttamista varten täytä ja lähetä meille ensin tilauksen peruuttamislomake.

Maksupalautus

Kun käytät kuluttajansuojalain mukaista peruutusoikeuttasi, palautamme saamamme maksun lukuun ottamatta niitä ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet valitsemastasi muusta kuin tarjotusta edullisemmasta vakiotoimitustavasta viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta.

Maksupalautus tehdään sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilatessasi tuotteet/palvelut. Jos olet maksanut tuotteet luottokortilla, saat hyvityksen suoraan luottokorttitilillesi.

Maksupalautuksista ei aiheudu sinulle ylimääräisiä kuluja.

Maksun palauttaminen tehdään, kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautetut tuotteet tai olet osoittanut lähettäneesi palautuksen. Saat vahvistuksen sähköpostitse, kun palautuksesi on rekisteröity onnistuneesti.

Vastaanottamatta jäänyt lähetys

Mikäli et ole vastaanottanut lähetystä 7 vuorokauden kuluessa saapumisilmoituksesta, palautuu lähetys meille ja kauppa katsotaan puretuksi. Tällaisessa tapauksessa veloitamme yrityksellemme palautuksesta aiheutuneet ylimääräiset kulut.

Lataa ja tulosta

Tilauksen peruuttamislomake (PDF)

Palautustunnus ja -osoite (PDF)