Verkkokaupan yleiset toimitus- ja käyttöehdot (”Ehdot”)

Voimassa 7.5.2018 alkaen

(på svenska nedan)

1 Ehtojen soveltaminen

Näitä Ehtoja sovelletaan OptiWatti Oy:n (y-tunnus: 2537003-2, ALV-tunnus: FI25370032, osoite: Piispantilankuja 4, 02240 Espoo (”Yhtiö”)) URL-osoitteessa www.optiwatti.fi omistamaan verkkokauppaan (”Verkkokauppa”) ja Verkkokaupan tuotteita (”Tuote” tai ”Tuotteet”) koskeviin tilauksiin sekä myyntitapahtumiin kuluttaja- ja muussa kaupassa.

Yhtiö pidättää oikeuden koska tahansa muuttaa näitä Ehtoja. Muutetut Ehdot soveltuvat tilauksiin, jotka on tehty Yhtiön ilmoittamana voimaantulopäivänä ja sen jälkeen.

TILAAMALLA TUOTTEITA VERKKOKAUPASTAMME HYVÄKSYT NÄMÄ EHDOT. Hyväksymällä nämä Ehdot, hyväksyt myös, että voimme lähettää sinulle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseesi liittyvissä asioissa.

2 Tilaaminen ja asiakkuus

Toimitamme Tuotteita vain Manner-Suomeen.

Tilataksesi sinun tulee

  • antaa nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, maksutiedot sekä muut tarpeelliset tiedot;
  • yhteisön ollessa tilaajana antaa lisäksi edustamasi yhteisön Y-tunnus sekä yllä mainitut tiedot tästä yhteisöstä;
  • yksityishenkilön osalta olla vähintään 18-vuotias ja
  • olla käyttämäsi voimassaolevan maksu- tai luottokortin tai sähköisen maksuvälineen käyttäjätunnusten luvallinen haltija.

Jos luot Verkkokauppaan tilin, luot itsellesi samalla henkilökohtaisen tunnisteen (käyttäjätunnus) sekä salasanan. Säilytä salasana suojattuna kaikissa tilanteissa, sillä olet henkilökohtaisesti vastuussa kaikista ostoista, jotka on tehty käyttämällä käyttäjätunnustasi ja salasanaasi. Henkilötietojen käsittelyyn soveltuvat Yhtiön kotisivulla olevassa rekisteriselosteessa esitetyt periaatteet. Henkilötietojen ja maksutietojen välittäminen tapahtuu suojattua yhteyttä käyttäen.

Mikäli teet Tuotetta koskevan tilauksen edustamasi yrityksen tai muun yhteisön puolesta tai käytät muita näiden Ehtojen mukaisia oikeuksia tämän yhteisön puolesta, vastaat itse henkilökohtaisesti siitä, että sinulla on oikeus edustaa tätä yhteisöä.

Yhtiö varaa oikeuden hyväksyä kaikki Verkkokaupan asiakkaat ennen toimitusta.

3 Tilausten käsittely ja sopimuksen syntyminen

Tilauksesi on tarjous ostaa Tuotteita, jotka on lueteltu tilauksessasi. Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä epätavallisia tilauksia tai tilauksia, joita mielestämme ei ole tehty vilpittömässä mielessä.

Vastaanotettuamme tilauksesi lähetämme sinulle sähköpostitse vastaanottokuittauksen, joka sisältää tilausnumeron ja tilaamiesi Tuotteiden tiedot.

Tilauksesi hyväksyminen ja sopimuksen syntyminen sinun tai edustamasi yhteisön ja Yhtiön välillä tapahtuu vasta, kun olemme lähettäneet sinulle tilausvahvistuksen. Koska tilausvahvistuksesi on tosite ostoksestasi, suosittelemme, että säilytät sen mahdollista jatkokäyttöä varten.

4 Tuotteiden saatavuus ja toimitus

Toimitustavoista löydät lisää tietoa osoitteesta www.optiwatti.fi. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Tilaamasi Tuotteet toimitetaan arviolta tilausvahvistusta seuraavien 10 arkipäivän kuluessa. Toimitusaika ei ylitä 30 päivää, mikäli erikseen ei ole sovittu pidemmästä toimitusajasta.

Yhtiö ei takaa Tuotteen saatavuutta Verkkokaupassa. Yhtiö varaa oikeuden ilman vastuuta tai aiempaa ilmoitusta muuttaa, keskeyttää tai lakkauttaa minkä tahansa Tuotteen myynnin Verkkokaupassa.

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa Yhtiölle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

5 Tuotetiedot

Tilatessasi Tuotteita sinun tulee varmistua siitä, että ostamasi Tuotteet sopivat käyttöösi tai edustamasi yhteisön käyttöön. Voit käyttää Verkkokaupan Tuotteista tarjoamaa tietoa tarkistaessasi sopivuutta. Mikäli Verkkokaupan sisältö eroaa jonkin muun www-sivuston tai muun tietolähteen kanssa, Verkkokaupassa ostohetkellä esitetyt tiedot saavat etusijan muihin tietoihin nähden. Yhtiö ei vastaa Tuotteen soveltuvuudesta erityisesti sinun käyttöösi tai edustamasi yhteisön käyttöön.

6 Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja Yhtiön välille. Yhtiön vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

7 Hinnat ja maksutavat

Tuotteesta kulloinkin veloitettava hinta on tilaushetkellä voimassa oleva hinta, joka näkyy Verkkokaupan tilauksesi koontitiedoissa ennen maksusuoritusta ja vahvistetaan tilauksen vastaanottokuittauksessa sekä tilausvahvistuksessa. Mikäli hinta on kirjoitusvirheen tai muun sellaisen johdosta ilmoitettu Verkkokaupassa ilmeisen virheellisesti, ei virheellinen hinta sido Yhtiötä.

Yhtiö voi halutessaan muuttaa hintoja ilman eri ilmoitusta. Muutettuja hintoja sovelletaan hintojen muutoksen jälkeen tehtyihin tilauksiin.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ja muut soveltuvat verot, mutta eivät sisällä kuljetus- tai käsittelykuluja. Lisäkulut liittyen kuljetukseen, käsittelyyn sekä näiden arvonlisäveroon tai muihin veroihin eritellään Verkkokaupan tilauksesi koontitiedoissa ennen maksusuoritusta. Veloitettavat toimituskulut ovat myös nähtävissä Verkkokaupan sivuilla.

Verkkokaupan ajankohtainen lista maksutavoista ja niiden ehdoista löytyy Verkkokaupan sivuilta. Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi.

PayForm-palvelun kautta voit maksaa maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

8 Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

9 Peruuttamisoikeus ja Tuotteiden palauttaminen

Huomioi, että Yhtiö käsittelee ja hyvittää palautuksia ainoastaan Tuotteista, jotka on ostettu Verkkokaupasta.

Mikäli et ole vastaanottanut tai edustamasi yhteisö ei ole vastaanottanut lähetystä 7 vuorokauden kuluessa saapumisilmoituksesta, palautuu lähetys Yhtiölle ja kauppa katsotaan puretuksi. Tällaisessa tapauksessa Yhtiö veloittaa sinulta tai edustamaltasi yhteisöltä sille aiheutuneista ylimääräisistä kuluista [ ] euroa.

Sinulla tai edustamallasi yhteisöllä on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa Tuotteen tai sen viimeisen toimituserän vastaanottamisesta (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä) ilmoittamalla siitä Yhtiön asiakaspalveluun Verkkokaupassa saatavilla olevalla ja Tuotteiden mukana toimitetulla peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla. Lain tarkoituksena on antaa sinulle tai edustamallasi yhteisölle oikeus tutustua Tuotteeseen, niin kuin se on mahdollista myymälässä. Sinulla tai edustamallasi yhteisöllä on lain hengen mukaisesti oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja Tuotteeseen.

Palautus on tehtävä viipymättä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä. Palautus on ilmainen.

Noudattakaa palautuksessa joko Tuotteen pakkauksessa tai Yhtiön kotisivulla olevia ohjeita.

Tuotteiden pakkaaminen ja palautuslähetys on sinun vastuullasi tai edustamasi yhteisön vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Yhtiö suosittelee käyttämään aina Tuotteen alkuperäistä pakkausta.

Mikäli olet käyttänyt tai edustamasi yhteisö on käyttänyt Tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, vastaat tai edustamasi yhteisö vastaa Tuotteen arvon alentumisesta enintään Tuotteen täyteen arvoon saakka.

Kun käytät kuluttajansuojalain mukaista peruutusoikeuttasi tai edustamasi yhteisö käyttää tätä oikeutta, Yhtiö palauttaa saamansa maksun lukuun ottamatta niitä ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet valitsemastasi tai edustamasi yhteisösi valitsemasta muusta kuin tarjotusta edullisemmasta vakiotoimitustavasta viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Yhtiöllä on oikeus pidättyä maksun palauttamisesta, kunnes se on vastaanottanut palautuksen tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tai edustamasi yhtiö on osoittanut lähettäneensä palautuksen.

Maksupalautus tehdään sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilatessasi Tuotteet. Maksupalautuksista ei aiheudu sinulle tai edustamallesi yhteisölle ylimääräisiä kuluja.

10 Tuotteiden virheet tai puutteet niitä vastaanotettaessa

Yhtiö Tuotteen myyjänä vastaa Tuotteiden virheellisyydestä Tuotetta koskevien erillisten myynti- tai käyttöehtojen mukaisesti.

Mikäli huomaat tai edustamasi yhteisö huomaa toimitetuissa Tuotteissa olevan virheen tai toimituksesta puuttuvan tilattuja Tuotteita, tulee sinun tai edustamasi yhteisön ilmoittaa tästä asiakaspalveluumme viipymättä joko sähköpostitse tai puhelimitse. Mikäli Tuotteessa todetaan olleen virhe tahi vastaavasti toimitettujen Tuotteiden määrä on vajaa, toimitamme tilalle virheettömän tai korvaavan Tuotteen tai hyvitämme virhettä vastaavan hinnan tahi vastaavasti toimitamme puuttuvat Tuotteet.

11 Ylivoimainen este

Yhtiö ei vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu Yhtiön vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota Yhtiön ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia Yhtiö ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa.

12 Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Näihin Ehtoihin ja Verkkokauppaan ja tehtyihin kauppoihin sovelletaan Suomen lainsäädäntöä.

Asiakkaalla, joka on kuluttaja, on oikeus saattaa näiden Ehtojen tulkinnasta tai Verkkokaupasta tai tehdyistä kaupoista aiheutuneet erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Kuluttajalla tarkoitetaan näissä Ehdoissa asiakasta, joka on luonnollinen henkilö ja joka käyttää näiden Ehtojen mukaista Tuotetta pääasiassa muuhun tarkoitukseen kuin harjoittamaansa elinkeinotoimintaa varten.

Näiden Ehtojen tulkinnasta tai Verkkokaupasta tai tehdyistä kaupoista aiheutuvat erimielisyydet käsitellään asiakkaan sen kiinteistön tai asunnon sijaintipaikkakunnan käräjäoikeudessa, jossa Tuotetta on tarkoitus käyttää, ensiasteena, jollei toisin ole sovittu. Kuluttajalla on kuitenkin aina oikeus nostaa kanne Suomessa olevan kotipaikkansa käräjäoikeudessa. Muuta kuin kuluttajaa vastaan Yhtiö voi nostaa kanteen myös kotipaikkansa käräjäoikeudessa.

13 Yhteydenotot

Jos sinulla on Verkkokauppaa, Tuotteita tai Tuotteiden tilaamista ja toimitusta koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostilla info@optiwatti.fi tai puhelimitse 029 1701 007 arkipäivisin klo 8 – 17.00.


Allmänna villkor för leverans och användning av e-handel (” Villkor”)

Gilitig från  7.5.2018

1.    Tillämpning av villkoren

Dessa regler och villkor gäller Optiwatti Ab: s (FO-nummer 2537003-2, momsregistreringsnumret: FI25370032, adress: Biskopshemmangränd 4, 02240 Esbo (”Bolaget”) på webbadressen www.optiwatti.fi till on-linebutiken (”Katalogen”) och e-handelsprodukter (”Produkt” eller ”Produkter”) och försäljningstransaktioner inom konsumentköp och annan handel.

Företaget förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor. De ändrade villkoren gäller beställningar som gjorda på eller efter dagen då Bolaget meddelat om ikraftträdandet.

GENOM ATT BESTÄLLA PRODUKTER FRÅN VÅR ON-LINE BUTIK GODKÄNNER DU DESSA VILLKOR. Genom att godkänna dessa villkor godkänner du också att vi kan skicka e-post eller SMS i samband med din beställning.

2.    Beställning och konto

Vi levererar produkter endast till kontinentala Finland.

För att beställa måste du

  • Uppge namn, adress, telefonnummer, e-postadress, betalningsinformation och annan nödvändig information;
  • Vid beställning till firma behövs förutom ovan nämnda uppgifter även FO-nummer;
  • Privatperson måste vara 18 år samt;
  • Vara auktoriserad ägare av det giltiga betalnings-eller kreditkort eller elektroniska betalningsinstrument som du använder.

Om du skapar ett konto i en on-linebutik skapar du en personlig identifikation (användarnamn) och lösenord för dig själv. Skydda ditt lösenord i alla situationer eftersom du personligen ansvarar för alla köp som görs med ditt användarnamn och lösenord. De principer som anges i registret på bolagets webbplats är tillämpliga på behandling av personuppgifter. Överföring av personuppgifter och betalningsuppgifter sker via en säker förbindelse.

Om du gör en beställning av produkten på uppdrag av företaget eller någon annan enhet som du representerar, eller använder andra rättigheter enligt dessa villkor på uppdrag av denna enhet, är du personligen ansvarig för din rätt att företräda denna företag.

Företaget förbehåller sig rätten att acceptera alla e-handelskunder före leverans.

3.    Order hantering och ingående av avtal

Din beställning är ett erbjudande om att köpa produkter som är listade på din prenumeration. Vi förbehåller oss rätten att inte acceptera ovanliga beställningar eller beställningar som vi inte tror har gjorts i god tro.

När vi mottagit din beställning kommer vi att skicka ett e-postkvitto som innehåller ordernumret och detaljerna för de produkter du beställde.

Godkännandet av din beställning och ingåendet av avtalet mellan dig eller företaget du företräder och Bolaget kommer inte att äga rum förrän vi har skickat en orderbekräftelse. Eftersom din orderbekräftelse är en kvittering för ditt köp rekommenderar vi att du behåller den för eventuell framtida bruk.

4.    Produkttillgänglighet och leverans

Du hittar mer information om fraktmetoder på www.optiwatti.fi. Fraktkostnaderna varierar beroende på leveranssättet och kan ses vid beställning.

De produkter du beställer kommer att levereras med en uppskattad orderbekräftelse inom de närmaste 10 arbetsdagarna. Leveranstiden överstiger inte 30 dagar om det inte överenskommits om längre leveranstid.

Företaget garanterar inte tillgängligheten av produkten i en on-linebutik. Bolaget förbehåller sig rätten, utan ansvar eller förhandsbesked, att ändra, suspendera eller avbryta försäljningen av någon produkt i on-linebutiken.

Leveranskostnaderna bestäms av det valda leveranssättet, eventuella tilläggstjänster, beställningens vikt och storlek. Du kan se leveranskostnader i kassafunktionen i e-handelsbutiken innan ordern slutgiltigt accepteras.

Om produkten tappas bort eller skadas under leveransen måste detta rapporteras omgående, men inom 14 dagar till Bolaget. Leverans av skadade förpackningar ska omgående anmälas till det företag som svarade på leveransen.

5.    Produktinformation

När du beställer produkter, måste du säkra dig om att de Produkter du köpt är lämpliga för din användning eller för gemenskapen du representerar. Du kan använda informationen som Online butiken har om produkten för att granska lämpligheten. Om innehållet i on-linebutiken skiljer sig från en annan webbplats eller annan datakälla, kommer den information som presenteras i on-linebutiken vid inköpstillfället att ges företräde framför annan information. Företaget ansvarar inte för produktens lämplighet i synnerhet för din användning eller för den gemenskap som du företräder.

6.    Betalning

Betalningsförmedlaren för e-handeln är företaget Bambora Payform (Paybyway Ltd, FO-nummer 2486559–4), som är registrerat i registret över betalningsinstitut som upprätthålls av Finansinspektionen. Betalningen sker via Bambora webbtjänst och på kontoutdraget står Bambora eller Paybyway Oy som betalningsmottagare. Bambora överför betalningar till online-återförsäljare. Betalningen är säker eftersom all information om betalningstransaktionen överförs via en krypterad anslutning så att ingen tredje part kan se detaljerna i betalningstransaktionen.

Transaktionen genereras av on-line butiken mellan kunden och företaget. Företaget ansvarar för alla handelsrelaterade förpliktelser

Läs mera om Bambora: https://www.bambora.com

7.    Priser och betalningssätt

Det pris som debiteras för produkten är det pris som gäller vid tidpunkten för beställningen och  kommer att visas i on-linebutikens samlingslista innan betalning och bekräftas av orderkvittot och orderbekräftelsen. Om priset är uppenbart felaktigt i en on-line butik till följd av ett skrivfel eller på annat sätt, skall det felaktiga priset inte binda företaget.

Företaget kan välja att ändra priser utan förvarning. De ändrade priserna gäller för beställningar som görs efter prisändringen.

Produkt priserna inkluderar moms och andra tillämpliga skatter, men inkluderar inte transport-eller hanteringsavgifter. Ytterligare kostnader i samband med transport, bearbetning och deras mervärdesskatt eller andra skatter bryts ned i din on-linebutik beställningsuppgifter innan betalning. De avgiftsbelagda fraktkostnaderna syns också på On-line butikens webbplats.

Online-butikens aktuella lista över betalningsmetoder och deras villkor finns på Online butikens sidor. Vissa betalningsmetoder kräver registrering som kund.

Du kan betala med betalkort (kredit/betalkort) via Payform-tjänsten. Följande betalningsmetoder finns tillgängliga: Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard.

8.    Bambora Payform betalningstjänstens  kontaktinformation

Bambora Payform, Paybyway Oy (FO-nummer 2486559–4)

E-post: payform@bambora.com

Telefon: 029 300 5050 (vardagar kl. 9-16)

Postadress: Lasergatan6, 53850 Villmanstrand

9.    Ångerrätt och retur av produkter

Observera att företaget kommer att behandla och betala återbetalningar endast för Produkter som köpts från on-linebutiken.

Om du inte har fått kvittot eller den enhet du representerar inte har mottagit en försändelse inom 7 dagar efter meddelande om dess ankomst, kommer den att återsändas och transaktionen anses ha upplösts. I sådana fall kommer Bolaget att debitera dig eller din gemenskap för de extra kostnader som Bolaget ådragit sig [] EUR.

Du eller Gemenskapen du representerar har rätt att, i enlighet med konsumentskyddslagen, avbeställa ordern inom 14 dagar efter mottagandet av produkten eller dess sista leverans (inklusive helger och helgdagar, med undantag av datum för mottagandet) genom att meddela Bolagets kundtjänst i online-butiken med hjälp av det ångerrätts formulär som levererats tillsammans med Produkterna, eller på något annat otvetydigt sätt. Syftet med lagen är att ge dig eller gemenskapen  du representerar rätt att bekanta dig med Produkten liksom i butiken. I enlighet med lagens anda har du eller den gemenskap du representerar rätt att bekanta dig innehållet och Produkten av förpackningen.

Återbetalningen skall ske snarast och inom 14 dagar efter avbeställningen. Avbeställning är gratis.

Följ instruktionerna för returen antingen på produktförpackningen eller på Bolagets hemsida.

Förpackning av Produkten och returfrakt är ditt eller den gemenskap du företräder ansvar. Produkterna måste förpackas omsorgsfullt så att de inte skadas under transporten. Företaget rekommenderar att du alltid använder den ursprungliga produktförpackningen.

Om du har använt eller hanterat produkten eller behandlat den slarvigt, är du ansvarig eller den enhet du företräder är ansvarig för försämringen av produkten upp till det fulla värdet av produkten.

När du eller den gemenskap du representerar ångerrätten enligt konsumentskyddslagen, kommer Bolaget att återbetala den mottagna betalningen, med undantag för eventuella extra kostnader som uppstår ifall du eller den gemenskap du representerar valt annan än den mer fördelaktiga standard leveranssätt som erbjuds, senast 14 dagar efter mottagandet av retur anmälan. Bolaget har rätt att innehålla betalningen tills det har mottagit returen eller tills dueller gemenskapen du representerar har visat att Produkten sänts åter.

Återbetalning görs med den betalningsmetod som du har använt vid beställningen av produkterna. Återbetalningar kommer inte att medföra några extra kostnader för dig eller den gemenskap du representerar.

10.  Defekter eller brister i produkten vid mottagande

Säljaren av Bolagets Produkter är ansvarig för felaktiga produkter i enlighet med de separata försäljnings-eller användningsvillkoren för Produkten.

Om du eller den gemenskap du representerar upptäcker brister i levererade Produkter  bör du eller den gemenskap du representerar att omedelbart meddela vår kundtjänst antingen via e-post eller telefon. I händelse av att Produkten visar sig ha en defekt eller mängden av levererade produkter varit bristfällig levererar Bolaget en felfri eller ersättande Produkt eller ersätter motsvarande summa.

11.  Force majeure

Bolaget skall inte hållas ansvarigt för försening eller skada till följd av ett hinder utanför bolagets förmåga att agera som bolaget inte rimligen kan behöva ta hänsyn till vid den tidpunkt då avtalet undertecknas och vars följder företaget inte heller rimligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

12.  Tillämplig lag och tvistlösning

Den finska lagstiftningen gäller för dessa villkor, handel och butikerna.

Kunden, som är konsumenten, har rätt att hänskjuta tvister till följd av tolkningen av dessa villkor eller från on-linebutiken eller från transaktioner som slutits till konsumentklagonämnden. Med ”konsument” avses i dessa villkor en kund som är en fysisk person och som använder en Produkt som i huvudsak uppfyller dessa villkor för andra ändamål än dennes affärsverksamhet.

Alla tvister som uppstår till följd av tolkningen av dessa villkor, e-handeln eller försäljningen av Produkter, skall behandlas av tingsrätten på den plats där egendomen eller bostaden är belägen, där produkten i första hand skall användas, om inte annat överenskommits. Konsumenten har dock alltid rätt att väcka talan i Finland i tingsrätten. Bolaget kan även väcka talan andra än  konsumenter  i tingsrätten där Bolaget har sin hemvist.

13.  Kontakter

Om du har frågor gällande on-line försäljning, produkter eller beställning och leverans av produkterna, vänligen kontakta vår kundtjänst antingen via e-post info@optiwatti.fi eller per telefon 029 1701 007 vardagar klo 8 – 17.00.